PANIKA U MERCEDESU
Europski automobilski div na udaru zbog novih carina: Izgubit ćemo 360 milijuna eura

Njemački automobilski div Mercedes-Benz predstavio je nove poslovne prognoze, navodeći da će prihod biti znatno ispod prošlogodišnjeg. Američke carine smanjit će ga za više od 360 milijuna eura, a kompanija predviđa da će i prodaja biti znatno ispod prošlogodišnje razine.
Prema izvješću o zaradi, dobit u drugom tromjesečju već je pala za deset posto u odnosu na prošlu godinu, a očekuje se da će dodatno pasti do kraja 2025. Dobit prije kamata i poreza (EBIT) i zarada po dionici pali su za nevjerojatnih 68 posto, prenosi Euronews.
Prodaja u Kini, koja je najveće Mercedesovo tržište, također je pala za gotovo 20 posto na godišnjoj razini jer su domaći proizvođači električnih automobila postali jeftiniji i popularniji.
Kako bi ublažio udarac, Mercedes planira još više naglasiti prodaju svojih vrhunskih modela i zadržati strogu kontrolu troškova. Drugim riječima, nada se da će veće marže na luksuznim vozilima nadoknaditi manji broj automobila koje očekuje prodati.
"Mercedes-Benz Group sada predviđa prihod Grupe znatno ispod prošlogodišnje razine, temeljem nižih očekivanih prodaja u segmentima Mercedes-Benz Cars i Mercedes-Benz Vans", navodi se u priopćenju kompanije.
Trumpove carine
Veći dio ove godine automobili proizvedeni u Europi uvozili su se u SAD uz carinu od 27,5 posto, no nakon najnovijeg dogovora predsjednice Europske komisije Ursule von der Leyen i američkog predsjednika Donalda Trumpa, od 1. kolovoza će se uvoziti uz carinu od 15 posto.
Automobilski sektor Europe izravno i neizravno zapošljava nevjerojatnih 13,8 milijuna ljudi, osiguravajući jedno od svakih 16 radnih mjesta u EU-u. To ga čini okosnicom velikog dijela kućnih prihoda diljem Unije, posebno u regijama gdje se nalaze automobilska proizvodna središta.
Izvršni direktor Mercedesa Ola Källenius rekao je da će kompanija u bliskoj budućnosti morati navigirati promijenjenim političkim okruženjem prodajom više luksuznih automobila i ulaganjem u inovacije.
"Prilagođavamo se novim geopolitičkim realnostima koristeći globalnu proizvodnu mrežu na inteligentan način i provodeći naš program Next Level Performance, koji nadilazi mjere učinkovitosti kako bismo povećali otpornost naše tvrtke", izjavio je izvršni direktor (CEO) Ola Källenius.

Konkretno, izvješće na sredini godine istaknulo je zaokret prema istraživanju i razvoju (R&D) kako bi se stvorili novi proizvodi i tehnologije.
Proizvođači automobila godišnje ulažu oko 73 milijarde eura u istraživanje i razvoj, više nego bilo koji drugi privatni sektor u Europi. Njihova otkrića često se prelijevaju u druge sektore poput baterija, robotike i umjetne inteligencije.
"Najbolji odgovor je ostati na kursu kako bismo isporučili poželjne i inteligentne proizvode, uz čvrstu kontrolu troškova", nastavio je Källenius.
Prihod od 428 milijardi eura
Mercedesovi automobili imaju snažan identitet brenda i lojalnost potrošača koji su privučeni robusnim motorima i elegantnim dizajnom, uz naglasak na pouzdanost i dugotrajnost.
Ujedno, on je jedan od pet vodećih proizvođača automobila u svijetu po prihodima, zajedno s još dvije njemačke kompanije - Volkswagenom i BMW-om. Na tržištu luksuznih vozila zauzima drugo mjesto u svijetu, odmah iza BMW-a.
Samo porezi na vlasništvo motornih vozila godišnje u europske blagajne donesu otprilike 428 milijardi eura, što je prihod koji je ključan za javne službe, a veći je od cjelokupnog godišnjeg proračuna EU-a.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare